25 de febrer 2007

Cal una reflexió.......

Què passa a la nostra democràcia? Perquè la gent passa olímpicament de la política? Perquè la gent no va a votar? Perquè la gent no es mobilitza per lluitar pels seus ideals? Som uns il·lusos els que intentem canviar les coses? Serveix d'alguna cosa tota l'estona que dedico a fer política si la gran majoria passa de tot?

Perquè els assistents a una ponència sobre desafecció i dessassosec queda mig buida al cap de quatre hores quan representa que la gent que ens hem reunit a la sala som uns viciosos de la política?

Companys i companyes, cal una reflexió profunda sobre aquest tema. Els temps canvien i sembla ser que les nostres institucions - em refereixo als partits polítics - no saben adaptar-se al canvi. Com molt bé es va dir ahir, cal PASSIÓ!

13 de febrer 2007

Postgrado en liderazgo femenino

Ja fa dies que tinc el retall de notícia per sobre la taula i com que cal una mica de neteja, abans de llençar res, aquí la comento.

La notícia en qüestió, bé, més que notícia, propaganda, es va publicar a La Vanguardia. Concretament és propaganda sobre un curs que oferta l'Escola Superior de Comerç Internacional (UPF), titulat, Postgrado en liderazgo femenino. Sí sí, liderazgo femenino, amb assignatures que ens permetran negociar continguts personals i professionals, aprendre a prendre decisions financeres, a conèixer el nostre entorn legal, a adquirir habilitats directives, a exercitar el pensament estratègic, a planificar la nostra visibilitat i a gestionar els aspectes relacionats amb la salut bio-psico-social........ la llàstima és que no se quin preu he de pagar per poder arribar a ser com els homes.......... vinga va, el que faltava! Que facin cursos especialitzats per a lideratge femení és el que faltava! Què passa, que les dones, pel fet de ser dones necessitem una educació especial per poder arribar a liderar tal i com ho fan els homes?

01 de febrer 2007

El meu carrer és notícia al País!!!!

Ja fa dies que dic a casa que tenim un solar del carrer ocupat.............. i efectivament, avui al País ha sortit la notícia!!!!!

Okupada y ocupada. Un edificio del número 50 de la calle del Rector Triadó, en el barrio de Hostafrancs de Barcelona, tiene la peculiar condición de estar doblemente ocupado. Por un lado, hay un grupo de inmigrantes -predominan los rumanos, pero también hay de otros países-que ocupan uno de los bajos. Y, por otro, unos 12 o 15 okupas de los clásicos, que se instalaron hace meses en los dos pisos de la casa y en el segundo local de los bajos. "Entre los dos grupos puede haber unas 30 personas". Es la percepción que tienen en el barrio y en la Asociación de Vecinos de Hostafrancs.

Además, también ha estado ocupado el solar adyacente -del mismo propietario- con tiendas de campaña. De hecho, el solar -hasta hace tres años eran pequeños almacenes textiles- ha tenido que ser limpiado en más de una ocasión por la acumulación de basura. La última vez hace unos 10 días. Para evitar que el problema sea crónico el distrito de Sants y la propiedad -se trata de una empresa familiar- han llegado a un acuerdo para convertirlo en un espacio en el que se pueda aparcar hasta que el juzgado ordene el desalojo de la casa: "es una solución de emergencia porque los solares también se están ocupando", reconoce el gerente del distrito, Josep García Puga. Jordi Clausell, de la asociación de vecinos, lo resume así: "cuando les echan de un lado van a otro".

La propietaria tiene la licencia de obras lista -20 apartamentos- desde septiembre pasado, fecha en la que se resolvió el arrendamiento de uno de los locales, y aguarda poder entrar a derribar la casa. Fue ocupada por un grupo de "jóvenes entre 20 y 30 años" según la propietaria, que, al parecer, intentó zanjar el asunto sin llegar a los tribunales: "no pudimos hacer nada porque los abogados habituales del movimiento okupa nos dijeron que no tenían nada que ver". Cuando se presentó con los operarios y las máquinas en la casa para derribarla acabó llamando a los Mossos por la "agresiva" actitud el grupo.

Fue entonces cuando presentó una demanda por la vía civil en la que instaba al desalojo que está pendiente de juicio señalado para este mes. Para tener luz, los ocupantes han empalmado con el tendido de la calle. "Hablas con la compañía y dicen que no pueden hacer nada", explica Isabel, la propietaria. El agua la cogen de la fuente cercana. "La casa no está en condiciones" asegura la propietaria.

Pese a que una de las puertas del local okupado se ha recubierto con un letrero con los símbolos habituales del movimiento, el colectivo okupa de Sants no les identifica.

Llàstima que el meu carrer surti a la premsa per temes com aquests!